Personbästa (efter 2011)
1km 3.13 2011
3km -
5km -
10km 38.18 2011
halvmara 1.24.59 2011
mara -
Åsenrundan 7,25 km 28.23 9sept 2011

måndag 23 maj 2011

Göteborgsvarvet

Så var det dags att springa varvet för första gången. Fick starta i grupp 1b, men orutinerad som jag var ställde jag mig rätt långt bak och fick slita lite väl mycket med att springa runt folk och undvika att bli påsprungen. Känns lite onödigt att slösa energi på sådant med samtidigt hade jag väl räknat med att det skulle vara trångt, men att de skulle vara lite snabbare i en startgrupp så långt fram. Efter 5km började vaden kännas och tyvärr blev det värre hela vägen in till mål och sista 10km gjorde den ont för varje steg. Jag ger mig dock inte i första taget, tyvärr, och höll tempot uppe hela vägen trots smärtan. Sprang in på tiden 1.30.02 vilket jag är riktigt nöjd med, hade förmodligen gått några minuter långsammare utan en tjurig skalle. Priset blev dock lite högt kanske med skadad vad med vad jag tror är en bristning i musklerna. Nu två dagar senare gör det fortfarande ont och jag haltar fram.

På grund av vaden så är jag rädd för att de kommande veckorna kommer att innebära att jag inte kan genomföra den planerade träningen, och att klara 1.20 om 5 veckor blir genast väldigt mycket svårare. Nu blir målet istället att kunna springa normalt igen och träna upp vaden så fort smärtan går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar